خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





تغذیه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان

    نکات کلیدی تغذیه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان

    استفاده از 4 گروه اصلی غذایی نان وغلات-میوه و سبزی-گوشت و حبوبات-شیرولبنیات

    رعایت اصول اساسی تغذیه (تعادل ،تنوع ،تناسب، کفایت کنترل و کالری)

    استفاده از سه وعده اصلی غذایی(افطاری،شام و سحری) و عدم حذف هیچ کدام از این وعده ها

    استفاده از آب،آب میوه و مایعات کافی در فاصله افطار تا سحر

    بهتر است وعده افطاری ویژگی های یک صبحانه ساده،وعده سحری ویژگی های ناهار و وعده شام هم مشابه یک شام ساده در روزهای عادی باشد.

    استفاده از خرما و کشمش به جای انواع شیرینی،زولبیا و بامیه

    پرهیز از مصرف تنقلات زیاد در فاصله افطار تا سحر

    پرهیز از مصرف نمک زیاد به دلیل ایجاد احساس تشنگی درطول روزو دفع مایعات از بدن

    استفاده از خشکبارو میوه های خشک و برگه ها به منظور تامین ان‍رژی وسایر مواد مغذی

    خودداری از مصرف انواع دسرها و شیرینی ها با شکر زیاد در برنامه افطار و سحر

    محدودیت استفاده از غذاهای سرخ شده به دلیل اختلال در هضم مناسب غذا،سوزش سردل وافزایش وزن

    پرهیز از مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین در حجم زیاد(چای،قهوه،نسکافه،نوشابه ها،کولاها و...)

    استفاده از چند وعده غذایی در حجم کم و پرهیز از مصرف یک وعده غذایی در حجم زیاد

    پرهیز از مصرف زیاد موادغذایی با ارزش تغذیه ای پائین نظیر انواع شیرینی هاکه تنها حاوی کالری هستند و مواد مغذی کمی دارند.

    پرهیز از مصرف انواع ساندویچ های با سس زیاد،غذاهای آماده و کنسروی و غذاهای پرچرب

    استفاده از غذاهای فیبر دار (مثل میوه سبزیجات، حبوبات و غلات) به منظور ییشگیری ازبیماریهای غیر واگیر بیماریهای قلبی و عروقی ، انواع سرطانها ، افزایش چربی خون ،یبوست و..

    مصرف غذا در وعده های سحر،افطار، شام و پس از شام به گونه ای باشد که هیچ گاه احساس سیری کامل نکنید.

    پرهیزازایجاد تغییرات ناگهانی و شدید در برنامه تغذیه در ماه مبارک رمضان

    عدم مصرف غذاهایی که به طور معمول برای شخص ایجاد ناراحتی می کنند.

    پرهیز از انجام تمرینات ورزشی شدید در فاصله سحر تا افطار و بلافاصله بعد افطار و موکول کردن فعالیت بدنی شدید به 2 ساعت بعد از افطار

    منبع : پایگاه اطلاع رسانی تغذیه و سلامت 

    زیبا کاوه یی


    این مطلب تا کنون 12 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : مصرف ,استفاده ,پرهیز ,وعده ,افطار ,زیاد ,مصرف انواع ,وعده غذایی ,مواد مغذی ,فاصله افطار ,اصلی غذایی ,
    تغذیه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده